Općina Končanica uključila se u uspostavu Jedinstvenog digitalnog pristupnika sukladno Uredbi (EU) 2018/1724 Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije o uspostavi jedinstvenog digitalnog pristupnika za pristup informacijama, postupcima, uslugama podrške i rješavanja problema te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1024/2012, kao i Direktivi 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu.
Jedinstvenim digitalnim pristupnikom Općina Končanica želi omogućiti pristup svim svojim uslugama i informacijama o pravima, obvezama i pravilima utvrđenima u pravu Unije i nacionalnom zakonodavstvu, a koje su primjenjive na korisnike koji ostvaruju ili namjeravaju ostvariti svoja prava koja proizlaze iz prava Unije u pogledu unutarnjeg tržišta u područjima navedenima u Prilogu I. Uredbe.
- USLUGE –
- A) OBRTNI REGISTAR – Općina Končanica uključila se u uspostavu Jedinstvenog digitalnog pristupnika sukladno Uredbi (EU) 2018/1724Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije o uspostavi jedinstvenog digitalnog pristupnika za pristup informacijama, postupcima, uslugama podrške i rješavanja problema te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1024/2012, kao i Direktivi 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu.
Jedinstvenim digitalnim pristupnikom Općina Končanica želi omogućiti pristup svim svojim uslugama i informacijama o pravima, obvezama i pravilima utvrđenima u pravu Unije i nacionalnom zakonodavstvu, a koje su primjenjive na korisnike koji ostvaruju ili namjeravaju ostvariti svoja prava koja proizlaze iz prava Unije u pogledu unutarnjeg tržišta u područjima navedenima u Prilogu I. Uredbe.
Obrt
Obrt – u smislu odredbi Zakona o obrtu samostalno i trajno obavljanje dopuštenih gospodarskih djelatnosti od strane fizičkih osoba u svrhu postizanja dohotka ili dobiti ostvarenih proizvodnjom, prometom ili pružanjem usluga na tržištu. Upis u Obrtni registar novog obrta, prestanka obrta i svih statusnih promjena obrta obavlja se donošenjem rješenja u upravnom postupku i izdavanjem obrtnice.
Osnivanje obrta:
Zahtjev za upis u Obrtni registar podnosi se ispunjavanjem propisanog obrasca – Prijava za upis u Obrtni registar, koja sadrži podatke o vlasniku obrta, o obrtu te djelatnostima obrta u skladu sa Nacionalnom klasifikacijom djelatnosti (NKD 2007).
Način podnošenja zahtjeva:
- osobnim dolaskom u nadležno upravno tijelo
- putem online servisa e-Obrt
- putem online servisa START
e-Obrt – online aplikacija za registraciju obrta
Elektroničku uslugu e-Obrt pruža Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja putem sustava e-Građani, kroz koji sadašnji ili budući obrtnici mogu podnijeti prijavu za osnivanje obrta, ili upisati statusne promjene bez odlaska u nadležno registarsko tijelo, a obrtnik svoju obrtnicu, rješenje o otvaranju obrta i izvadak iz Obrtnog registra nakon provedenog postupka dobije putem svog osobnog korisničkog pretinca.
START – online aplikacija za registraciju obrta
Poduzetnici u Hrvatskoj svoje poslovanje odnosno poslovni nastan mogu pokrenuti i putem digitalnog servisa Vlade Republike Hrvatske – START. Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem
Preduvjet: posjedovanje vjerodajnice, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili FINA-in certifikat.
Državljani EU: mogu koristiti sustav e-Građani u Republici Hrvatskoj koristeći svoju nacionalnu vjerodajnicu, tj. sredstvo potvrđivanja elektroničkog identiteta, priznata u EU sustavu prekogranične identifikacije.
Obrti u smislu Zakona o obrtu mogu biti:
- slobodni obrti za obavljanje kojih se kao uvjet ne traži ispit o stručnoj osposobljenosti, majstorski ispit ili odgovarajuća stručna sprema,
- vezani obrti za obavljanje kojih se kao uvjet traži ispit o stručnoj osposobljenosti, odgovarajuća srednja stručna sprema ili majstorski ispit,
- povlašteni obrti koje obrtnik smije obavljati samo na temelju povlastice, odnosno dozvole koju izdaje nadležno ministarstvo ovisno o djelatnosti obrta.
Uz prijavu za upis prilažu se sljedeće isprave i dokazi:
- Identifikacijska isprava (osobna iskaznica, na uvid),
- Svjedodžba ili uvjerenje o stručnoj osposobljenosti odnosno potvrda o položenom majstorskom ispitu (za vezane obrte) za vlasnika obrta ili stručnu osobu ukoliko vlasnik sam ne ispunjava uvjete vezanog obrta
- Dokaz o pravu korištenja poslovnog/stambenog prostora – ugovor o zakupu poslovnog prostora ili izvadak iz zemljišne knjige i suglasnost vlasnika
- Dokaz o udovoljavanju posebnim zdravstvenim uvjetima, ako je to propisno posebnim zakonom
- Ugovor o ortaštvu, ukoliko se radi o zajedničkom obavljanju obrta.
Prije početka obavljanja obrta trgovačke, ugostiteljske i prijevozničke djelatnosti, obrtnik je dužan zatražiti utvrđivanje ispunjavanja minimalno tehničkih uvjeta za prostor i opremu i drugih zakonom propisanih uvjeta odnosno donošenje rješenja o ispunjavanju uvjeta (odobrenje za rad) odnosno izdavanje licencije.
Domaća radinost i sporedno zanimanje
Obavljanje određene gospodarske djelatnosti i pružanje usluga bez registriranja obrta omogućeno je u skladu s uvjetima propisanim odredbama Zakona o obrtu kroz institut domaće radinosti ili sporednog zanimanja, donošenjem odobrenja za rad i upisom u Evidenciju domaće radinosti ili sporednog zanimanja.
Domaća radinost: izrada proizvoda koje obavlja fizička osoba kod kuće osobnim radom, u prijavi potrebno navesti proizvode koji će se izrađivati u domaćoj radinosti.
Sporedno zanimanje: obavljanje uslužnih djelatnosti kod kuće osobnim radom, odnosno kod naručitelja usluge. Uvjet: stručna osposobljenost, odgovarajuće srednje strukovno obrazovanje ili majstorski ispit za djelatnost s popisa vezanih obrta.
Uz prijavu za upis u Evidenciju prilažu se sljedeće isprave i dokazi:
- Identifikacijska isprava (osobna iskaznica, na uvid)
- Svjedodžba, uvjerenje o stručnoj osposobljenosti ili potvrda o položenom majstorskom ispitu za podnositelja zahtjeva (za djelatnosti s popisa vezanih obrta)
- Izvadak iz zemljišne knjige i suglasnost vlasnika za objekt u kojem je sjedište obavljanja domaće radinosti ili sporednog zanimanja, a koje je adresa prebivališta ili boravišta fizičke osobe koja obavlja djelatnost domaće radinosti ili sporednog zanimanja.
Djelatnost dadilje
Uvjet: Fizička osoba – obrtnik upisan u Obrtni registar s registriranom djelatnošću dadilje, upisan u imenik dadilja te da ima poslovni ili stambeni prostor i opremu koja ispunjava uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje sukladno posebnim propisima.
Uz zahtjev za izdavanje rješenja za obavljanje djelatnosti dadilje prilažu se sljedeće dokazi:
- Izvadak iz obrtnog registra
- Dokaz o pravu korištenja stambenog ili poslovnog prostora: Izvadak iz zemljišne knjige ili ugovor o zakupu poslovnog prostora (na rok od najmanje tri godine)
- Pisana suglasnost svih vlasnika, ovjerena kod javnog bilježnika (za poslovni prostor)
- Pisana suglasnost svih punoljetnih članova kućanstva, ovjerena kod javnog bilježnika (za stambeni prostor)
- Uvjerenje o ispravnosti električne instalacije, ventilacije, plinske instalacije, zdravstvenoj ispravnosti vode za piće, drugi dokazi (po ocjeni povjerenstva).
Upravna pristojba:
Upravna pristojba za upis u Obrtni registar, izdavanje odobrenja za obavljanje domaće radinosti, sporednog zanimanja i djelatnosti dadilje, ne plaća se.
Pravni temelji:
Zakon o obrtu (“Narodne novine” broj 143/13, 127/19 i 41/20)
Pravilnik o vezanim i povlaštenim obrtima i načinu izdavanja povlastica (“Narodne novine” broj 42/08, 114/11 i 143/13)
Odluka o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti – NKD 2007. (“Narodne novine” broj 58/07 i 72/07)
Pravilnik o tradicijskim odnosno umjetničkim obrtima (“Narodne novine” broj 112/07).
Zakon o dadiljama (“Narodne novine” broj 37/13 i 98/19)
Obrasci (preuzeti sa stranice BBŽ) – sa desne strane OBRASCI:
- Zdravstvo, demografija i mladi – pravo na pomoć za opremu novorođenog djeteta – odluka o pomoći za 2023. godinu, obrazac zahtjeva i privola
- Branitelji – civili, JNP, JNP civili, nezaposleni branitelji, branitelji – obrasci (preuzeti obrasce)
- Udruge – obrasci (preuzeti obrasce)
- Sport, školstvo, humanitarna pomoć – obrasci (preuzeti obrasce)
Portal Obrtnog registra Republike Hrvatske
- B) BESPLATNA PRAVNA POMOĆ – Općina Končanica uključila se u uspostavu Jedinstvenog digitalnog pristupnika sukladno Uredbi (EU) 2018/1724Europskog parlamenta i Vijeća Europske unije o uspostavi jedinstvenog digitalnog pristupnika za pristup informacijama, postupcima, uslugama podrške i rješavanja problema te o izmjeni Uredbe (EU) br. 1024/2012, kao i Direktivi 2006/123/EZ o uslugama na unutarnjem tržištu.
Jedinstvenim digitalnim pristupnikom Općina Končanica želi omogućiti pristup svim svojim uslugama i informacijama o pravima, obvezama i pravilima utvrđenima u pravu Unije i nacionalnom zakonodavstvu, a koje su primjenjive na korisnike koji ostvaruju ili namjeravaju ostvariti svoja prava koja proizlaze iz prava Unije u pogledu unutarnjeg tržišta u područjima navedenima u Prilogu I. Uredbe.
Postupak i uvjeti za ostvarivanje besplatne pravne pomoći
Primarna pravna pomoć
Postupak za ostvarivanje primarne pravne pomoći pokreće se izravnim obraćanjem pružatelju primarne pravne pomoći (ovlaštenim udrugama, pravnim klinikama ili upravnim tijelima županija odnosno Grada Zagreba).
Primarna pravna pomoć može se pružiti pod sljedećim uvjetima:
- ako podnositelj zahtjeva sam ne raspolaže dovoljnim znanjem i sposobnošću da ostvari svoje pravo
- ako podnositelju zahtjeva pravna pomoć nije osigurana na temelju posebnih propisa
- ako podneseni zahtjev nije očito neosnovan
- ako su materijalne prilike podnositelja zahtjeva takve da bi plaćanje stručne pravne pomoći moglo ugroziti uzdržavanje podnositelja zahtjeva i članova kućanstva.
Sekundarna pravna pomoć
Postupak za odobravanje sekundarne pravne pomoći pokreće se podnošenjem zahtjeva nadležnom upravnom tijelu županije odnosno Grada Zagreba.
Zahtjev za odobravanje sekundarne pravne pomoći podnosi se na propisanom obrascu, čiji je sastavni dio suglasnost podnositelja zahtjeva i članova kućanstva o dopuštenju uvida u sve podatke o ukupnim prihodima i imovini. Zahtjev se podnosi u pisanom obliku neposredno ili preporučenom poštanskom pošiljkom nadležnom upravnom tijelu županije odnosno Grada Zagreba prema mjestu prebivališta ili boravišta podnositelja zahtjeva.
Kada se radi o hrvatskim državljanima koji nemaju prebivalište u Republici Hrvatskoj i strancima, nadležno upravno tijelo je upravno tijelo na području čije teritorijalne nadležnosti je sjedište suda pred kojim podnositelj zahtjeva pokreće postupak.
Obrazac zahtjeva moguće je preuzeti na mrežnoj stranici Ministarstva pravosuđa i uprave ili osobno pri nadležnim upravnim tijelima županija odnosno Grada Zagreba.
Sekundarna pravna pomoć koju pružaju odvjetnici može se odobriti:
- ako se radi o složenijem postupku
- ako se podnositelj zahtjeva nema sposobnosti sam zastupati
- ako su materijalne prilike podnositelja zahtjeva takve da bi plaćanje potrebne stručne pravne pomoći moglo ugroziti uzdržavanje podnositelja zahtjeva i članova kućanstva, u skladu s posebnim pretpostavkama koje se odnose na imovno stanje podnositelja zahtjeva
- ako se ne radi o obijesnom parničenju
- ako u posljednjih šest mjeseci od dana podnošenja zahtjeva nije odbijen zahtjev podnositelja zbog namjernog davanja netočnih podataka
- ako podnositelju zahtjeva pravna pomoć nije osigurana na temelju posebnih propisa.
S obzirom na vrstu postupka, sekundarna pravna pomoć koju pružaju odvjetnici može se odobriti u sljedećim postupcima:
- u svezi sa stvarnim pravima, osim zemljišnoknjižnih postupaka
- iz radnih odnosa
- iz obiteljskih odnosa, osim u postupcima sporazumnog razvoda braka u kojima bračni drugovi nemaju maloljetnu zajedničku ili posvojenu djecu ili djecu nad kojom ostvaruju roditeljsku skrb nakon punoljetnosti
- ovršnim postupcima i postupcima osiguranja kada je riječ o prisilnom ostvarenju ili osiguranju tražbine koja proizlazi iz postupka za koji se prema odredbama Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći može odobriti pravna pomoć
- mirnog rješenja spora
- iznimno, u svim ostalim upravnim i građanskim sudskim postupcima kada takva potreba proizlazi iz konkretnih životnih okolnosti podnositelja zahtjeva i članova kućanstva, a u skladu s temeljnom svrhom Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći.
Sekundarna pravna pomoć odobrit će se:
- ako ukupni prihodi podnositelja i članova kućanstva mjesečno ne prelaze po članu kućanstva iznos proračunske osnovice ( 3.326, 00 kn)
- ako ukupna vrijednost imovine u vlasništvu podnositelja zahtjeva i članova kućanstva ne prelazi iznos od 60 proračunskih osnovica (199.560,00 kn).
Sekundarna pravna pomoć odobrit će se ako nisu ispunjeni navedeni uvjeti koji se odnose na imovno stanje ako podnositelj zahtjeva iz objektivnih razloga ne može raspolagati ukupnim prihodima i imovinom i ako dio ukupnih prihoda i imovine kojim podnositelj zahtjeva može raspolagati ne prelazi propisane iznose za odobravanje sekundarne pravne pomoći.
Objektivnim razlozima smatraju se osobito postojanje izvanrednih troškova liječenja podnositelja zahtjeva ili članova kućanstva koji nisu obuhvaćeni zdravstvenim osiguranjem, troškovi ortopedskih pomagala, rehabilitacije i drugih usluga koje osobama s invaliditetom nisu osigurani zdravstvenim osiguranjem, troškovi obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju, ostali troškovi nastali kao posljedica više sile (požar, potres, poplava i slično) i vlasništvo imovine koja se ne može unovčiti ili je njezino unovčenje teško provedivo.
Pri odobravanju sekundarne pravne pomoći imovno stanje podnositelja zahtjeva utvrđuje se za dvanaest mjeseci prije početka mjeseca u kojem se zahtjev podnosi.
Oslobođenje od plaćanja troškova sudskog postupka može se odobriti u onim vrstama postupaka u kojima se može odobriti sekundarna pravna pomoć koju pružaju odvjetnici, ako su materijalne prilike podnositelja zahtjeva takve da bi plaćanje predujma troškova postupka moglo ugroziti uzdržavanje podnositelja zahtjeva i članova kućanstva, u skladu s uvjetima koji se odnose na imovno stanje podnositelja zahtjeva. Pri donošenju odluke osobito će se voditi računa o visini troškova sudskog postupka u kojem se traži oslobođenje.
Oslobođenje od plaćanja sudskih pristojbi može se odobriti u svim sudskim postupcima (građanskim sudskim postupcima i upravnom sporu) ako su materijalne prilike podnositelja zahtjeva takve da bi plaćanje sudskih pristojbi moglo ugroziti uzdržavanje podnositelja zahtjeva i članova kućanstva, u skladu s posebnim uvjetima koji se odnose na imovno stanje podnositelja zahtjeva. Pri donošenju odluke osobito će se voditi računa o visini sudskih pristojbi u postupku u kojem se traži oslobođenje.
Oslobođenje od plaćanja sudskih pristojbi djeluje od dana kada je upravnom tijelu podnesen zahtjev za odobravanje sekundarne pravne pomoći i važi za sve podneske i radnje za koje je nastala obveza plaćanja sudskih pristojbi toga dana ili kasnije.
Odobravanje sekundarne pravne pomoći odnosi se na potpuno ili djelomično osiguravanje plaćanja troškova pravne pomoći ovisno o visini prihoda podnositelja zahtjeva i članova njegovog kućanstva. Naime, predviđena je mogućnost da korisnik pravne pomoći, zavisno od svojih materijalnih prilika, sudjeluje u troškovima postupka u određenom postotku.
Kada je sekundarna pravna pomoć odobrena u smanjenom opsegu, razliku do punog iznosa nagrade i naknade troškova za rad pružatelju koji je odvjetnik nadoknađuje korisnik u preostalom razmjeru prema vrijednosti poduzete radnje utvrđene Tarifom o nagradama i naknadi troškova za rad odvjetnika („Narodne novine“, br. 142/12, 103/14, 118/14 i 107/15). Isto tako, razliku do punog iznosa nagrade i naknade troškova za rad vještaka i tumača nadoknađuje korisnik u preostalom razmjeru prema odredbama Pravilnika o stalnim sudskim vještacima („Narodne novine“, br. 38/14, 123/15, 29/16 -ispravak i 61/19) odnosno Pravilnika o stalnim sudskim tumačima („Narodne novine“, br. 88/08 i 119/08 – ispravak).
- Obrasci (preuzeti sa stanice BBŽ)
Zahtjev Za Ostvarivanje Prava Na Pomoć Za Novorođeno Dijete U Obitelji (555.4 KiB)
Privola Novorodence - Općina Končanica (175.5 KiB)
2 MJESNA SAMOUPRAVA –
Na području Općine Končanica ustrojeno je 7 mjesnih odbora i to:
- Mjesni odbor Končanica – koji obuhvaća naselja Končanica, Končanički Vinogradi i Boriš,
- Mjesni odbor Daruvarski Brestovac – koji obuhvaća naselja Daruvarski Brestovac, Brestovačka Brda te zaseok Pehovac (u okviru naselja Daruvarski Brestovac)
- Mjesni odbor Šuplja Lipa – koji obuhvaća naselje Šuplja Lipa i Cigan Breg
- Mjesni odbor Imsovac – koji obuhvaća naselje Imsovac
- Mjesni odbor Stražanac – koji obuhvaća naselje Stražanac
- Mjesni odbor Dioš – koji obuhvaća naselje Dioš
- Mjesni odbor Otkopi – koji obuhvaća naselje Otkopi.